I samsvar med plan- og bygningslova §19-2 vert det gjeve løyve til dispensasjon frå landbruk-, natur- og friluftsføremålet i kommuneplanen sin arealdel til delvis riving av våningshus på eigedom gbnr 25/3. Det setjast følgjande vilkår for løyvet:
· Våningshuset sin lafta tømmerkasse og grunnmur skal bevarast.
· Ein skal unngå nye og store holtakingar i eksisterande tømmerkasse.
· Steinlagt trapp og steinlagt uteareal i forkant av eksisterande våningshus skal bevarast.
· Tiltak som kan gjerast på eksisterande våningshus: etterisolering, utskifting av eksteriør (nye vindauge, dører, kledning, tak), drenering, riving av del av hovudetasjen som ikkje er lafta tømmerkasse.
· Endringar skal gjerast i dialog med Vestland Fylkeskommune.
Dispensasjonen vert grunngjeven med at omsynet bak føresegna det dispenserast frå, eller omsyna i lova sine føremålsføresegner, ikkje vert vesentleg tilsidesett, ved å setje vilkår om at viktige delar av eksisterande våningshus blir bevart for vidare bruk. Etter ei samla vurdering vert det vurdert at ein kan gje løyve til ei delvis riving av våningshuset, der bygningsdelar som er skildra som godt bevart med god kvalitet, vert ivareteke for vidare bruk i framtida. Ei delvis riving er vurdert å kunne medverke til bevaring av eit lokalt viktig kulturmiljø med høg verdi og regional interesse, samstundes som at det vert lagt til rette for busetnad og tilpassing av eksisterande byggverk til moderne standard. Då det vert vurdert at det finnast gode alternativ for ny bustad i tilknyting til eksisterande bygning, utan å måtte gjennomføre ei fullstendig riving av kulturminnet, er det vurdert at ein ikkje kan gi løyve til ei fullstendig riving, då ein slik reduksjon av kulturmiljøet og bygget i seg sjølv vil vere i strid med intensjon i gjeldande arealdel i kommuneplanen og føresegner i komande arealdel, samt at ulempene vert vurdert som større enn fordelane. Bygget har ein alder på over 160 år, noko som vitnar om at materiala som er brukt i bygget er av høg kvalitet som har tolt å stå ubrukt over lengre tid, og fordelane ved å legge til rette for vidare bruk av desse godt bevarte bygningsdelane med god kvalitet er også vurdert og vektlagt høgt ut frå eit klima- og bærekraftperspektiv.
I samsvar med plan- og bygningslova §19-2 vert det gjeve løyve til dispensasjon frå landbruk-, natur- og friluftsføremålet i kommuneplanen sin arealdel til oppføring av nytt bustadhus/tilbygg, med tilhøyrande byggverk, i direkte tilknyting til eksisterande våningshus, samt tiltak på resterande del av våningshus på eigedom gbnr 25/3. Det setjast følgjande vilkår for løyvet:
- Nytt bustadhus/tilbygg med tilhøyrande byggverk skal tilpassast eksisterande landskap og kulturmiljø.
- Med byggverk meiner ein alle tiltak utover sjølve bustadhuset som er nødvendig for å mogleggjere oppføring av nytt bustadhus/tilbygg. Byggverk vil då kunne omfatte ny intern tilkomstveg frå tun til nytt bustadhus/tilbygg, murar, terrengendringar, m.m.
- Nye tiltak skal i størst mogleg grad unngå nedbygging av slåttemark og jordbruksareal.
- Nye tiltak skal konsentrerast i tilknyting tunet og eksisterande bygningar.
- Det skal vere dialog med Fjaler kommune og/eller Vestland Fylkeskommune i arbeidet med planlegging av nye tiltak.
Dispensasjonen vert grunngjeven med at omsynet bak føresegna det dispenserast frå, eller omsyna i lova sine føremålsføresegner, ikkje vert vesentleg tilsidesett, då eit nytt bustadhus/tilbygg vil kunne legge til rette for tilflytting og busetnad på ein fråflytta gard som ikkje er i drift. Busetnad på eigedommen vil kunne medverke til at bygningar, verdifullt kulturmiljø og kulturlandskap vert vedlikehalde og ivaretatt, og mogleggjer framtidig landbruksdrift, samt nødvendig drift av t.d. utvald naturtype slåttemark vert vidareført. Det er sett vilkår som ein meiner vil sikre tilstrekkeleg ivaretaking av omsyna knytt til arealføremålet. Fordelane ved å gje dispensasjon vert vurdert til å vere vesentleg større enn ulempene etter ei samla vurdering.
I samsvar med plan- og bygningslova §19-2 vert det ikkje gjeve løyve til dispensasjon frå landbruk-, natur- og friluftsføremålet i kommuneplanen sin arealdel til riving av eksisterande vedhus på eigedom gbnr 25/3.
Avslaget vert grunngjeven med at omsynet bak føresegna det dispenserast frå, eller omsyna i lova sine føremålsføresegner, vert tilsidesett. Etter ei samla vurdering vert det vurdert at ein ikkje kan gje løyve til riving av vedhus, då ei riving vil medføre reduksjon av eit lokalt viktig kulturmiljø med høg verdi og med regional interesse, og vil vere i strid med intensjon i gjeldande arealdel i kommuneplanen og føresegner i komande arealdel. Vedhuset er ein del av eit kulturmiljø, som i seg sjølv er vurdert som viktig med høg verdi og med regional interesse. Vidare er det også kome innspel frå Fylkeskommunen på at bygningar på eigedommen kan vere knytt til tidlegare gruvedrift i Sørdalen, som jf. kommunen sin kulturminneplan var aktiv frå 1759-1780 og seinare 1864-86 og 1907-09, og som er ein del av den første kjende industrihistoria i kommunen. Ulempene med å gje løyve til riving er vurdert å vere større enn fordelane etter ei samla vurdering, då det finnast alternativ for nye tiltak på eigedommen som ikkje treng å resultere i at vedhuset blir rive. Avslaget er ikkje til hinder for at vedhuset kan settast i stand, eventuelt nedrivne delar kan ryddast, men intakte bygningsdelar som steinmur skal bevarast. Endringar knytt til vedhuset skal gjerast i dialog med Fylkeskommunen.
I samsvar med pbl. §21-4 vert det ikkje gjeve rammeløyve til riving av våningshus og vedhus, og oppføring av nytt bustadhus som omsøkt på eigedom gbnr 25/3, då søknad om rammeløyve ikkje samsvarar med løyve med vilkår til dispensasjon og avslag til dispensasjon. Ein ber om at det vert sendt inn ein ny søknad om rammeløyve.
I samsvar med plan- og bygningslova §19-2 vert det gjeve dispensasjon frå landbruk-, natur- og friluftsføremålet i kommuneplanen sin arealdel til oppføring av ny tilkomstveg og opparbeiding av tun som omsøkt på eigedom gbnr 25/3. Det setjast følgjande vilkår for løyvet:
· Del av tun mot vest skal reduserast, for å ivareta utvald naturtype slåttemark i størst mogleg grad.
· Oppføring av tilkomstveg skal i størst mogleg grad ta omsyn til lokale ospetre ved planlegging og oppføring av vegen.
Dispensasjonen vert grunngjeven med at omsynet bak føresegna det dispenserast frå, eller omsyna i lova sine føremålsføresegner, ikkje vert vesentleg tilsidesett. Området for omsøkt tilkomstveg har låg andbruksverdi, og ligg i hovudsak i gamal trase for straumlinje. Området for opparbeiding av tun har verdi som utvald naturtype slåttemark, og det er ein føresetnad for vedtaket at delar av planlagd opparbeiding av tun vert redusert eller endra. Omsøkt veg vil tilrettelegge for tilkomst for maskiner og utstyr for å vedlikehalde kulturlandskap, bygningar og mogleggjer framtidig landbruksdrift, samt tilrettelegg for busetting. Fordelane med å gje dispensasjon vert difor vurdert til å vere vesentleg større enn ulempene etter ei samla vurdering.
I samsvar med pbl. §21-4 vert det gjeve rammeløyve til oppføring av ny tilkomstveg og opparbeiding av tun som omsøkt på eigedom gbnr 25/3. Det setjast følgjande vilkår for løyvet:
· Tilkomstveg og planlagt opparbeidd tun må oppfølge vilkår sett i dispensasjonsvedtak.
· Det må ved søknad om igangsettingsløyve leggast ved oppdatert situasjonsplan som viser tilkomstvegen som tiltak i si heilheit, inkludert terrengarbeid, skjering og fyllingsfor, med påmerka plassering for ospetre. Det må leggast ved tilfredsstillande dokumentasjon som tilseie at ein størst mogleg grad har teke omsyn til lokale ospetre ved planlegging og oppføring av vegen.
· Det må ved søknad om igangsettingsløyve leggast ved tilfredsstillande dokumentasjon og situasjonsplan som tilseie at tunet vert redusert eller eventuelt får ei anna plassering, slik at omfanget av tunet ikkje utgjer unødvendig øydelegging av utvald naturtype slåttemark.
· Det er ein føresetnad at det er sikra tinglyst vegrett for ny atkomst og bruk av privat veg (Gjølangervegen) jf. pbl. §27-4.
Formannskapet føretok synfaring i saka.
Alternativt framlegg frå ordføraren til kommunedirektøren sitt framlegg til det som gjeld dispensasjon for huset:
I samsvar med plan- og bygningslova §19-2 vert det gjeve løyve til dispensasjon frå landbruk-, natur- og friluftsføremålet i kommuneplanen sin arealdel til delvis riving av våningshus på eigedom gbnr 25/3. Det setjast følgjande vilkår for løyvet:
· Våningshuset sin lafta tømmerkasse og grunnmur skal bevarast.
· Ein skal unngå nye og store holtakingar i eksisterande tømmerkasse.
· Steinlagt trapp og steinlagt uteareal i forkant av eksisterande våningshus skal bevarast.
· Tiltak som kan gjerast på eksisterande våningshus: etterisolering, utskifting av eksteriør (nye vindauge, dører, kledning, tak), drenering, riving av del av hovudetasjen som ikkje er lafta tømmerkasse.
· Endringar skal gjerast i dialog med Vestland Fylkeskommune.
Dispensasjonen vert grunngjeven med at omsynet bak føresegna det dispenserast frå, eller omsyna i lova sine føremålsføresegner, ikkje vert vesentleg tilsidesett, ved å setje vilkår om at viktige delar av eksisterande våningshus blir bevart for vidare bruk. Etter ei samla vurdering vert det vurdert at ein kan gje løyve til ei delvis riving av våningshuset, der bygningsdelar som er skildra som godt bevart med god kvalitet, vert ivareteke for vidare bruk i framtida. Ei delvis riving er vurdert å kunne medverke til bevaring av eit lokalt viktig kulturmiljø med høg verdi og regional interesse, samstundes som at det vert lagt til rette for busetnad og tilpassing av eksisterande byggverk til moderne standard. Då det vert vurdert at det finnast gode alternativ for ny bustad i tilknyting til eksisterande bygning, utan å måtte gjennomføre ei fullstendig riving av kulturminnet, er det vurdert at ein ikkje kan gi løyve til ei fullstendig riving, då ein slik reduksjon av kulturmiljøet og bygget i seg sjølv vil vere i strid med intensjon i gjeldande arealdel i kommuneplanen og føresegner i komande arealdel, samt at ulempene vert vurdert som større enn fordelane. Bygget har ein alder på over 160 år, noko som vitnar om at materiala som er brukt i bygget er av høg kvalitet som har tolt å stå ubrukt over lengre tid, og fordelane ved å legge til rette for vidare bruk av desse godt bevarte bygningsdelane med god kvalitet er også vurdert og vektlagt høgt ut frå eit klima- og bærekraftperspektiv.
I samsvar med plan- og bygningslova §19-2 vert det gjeve løyve til dispensasjon frå landbruk-, natur- og friluftsføremålet i kommuneplanen sin arealdel til oppføring av nytt bustadhus/tilbygg, med tilhøyrande byggverk, i direkte tilknyting til eksisterande våningshus, samt tiltak på resterande del av våningshus på eigedom gbnr 25/3. Det setjast følgjande vilkår for løyvet:
- Nytt bustadhus/tilbygg med tilhøyrande byggverk skal tilpassast eksisterande landskap og kulturmiljø.
- Med byggverk meiner ein alle tiltak utover sjølve bustadhuset som er nødvendig for å mogleggjere oppføring av nytt bustadhus/tilbygg. Byggverk vil då kunne omfatte ny intern tilkomstveg frå tun til nytt bustadhus/tilbygg, murar, terrengendringar, m.m.
- Nye tiltak skal i størst mogleg grad unngå nedbygging av slåttemark og jordbruksareal.
- Nye tiltak skal konsentrerast i tilknyting tunet og eksisterande bygningar.
- Det skal vere dialog med Fjaler kommune og/eller Vestland Fylkeskommune i arbeidet med planlegging av nye tiltak.
Dispensasjonen vert grunngjeven med at omsynet bak føresegna det dispenserast frå, eller omsyna i lova sine føremålsføresegner, ikkje vert vesentleg tilsidesett, då eit nytt bustadhus/tilbygg vil kunne legge til rette for tilflytting og busetnad på ein fråflytta gard som ikkje er i drift. Busetnad på eigedommen vil kunne medverke til at bygningar, verdifullt kulturmiljø og kulturlandskap vert vedlikehalde og ivaretatt, og mogleggjer framtidig landbruksdrift, samt nødvendig drift av t.d. utvald naturtype slåttemark vert vidareført. Det er sett vilkår som ein meiner vil sikre tilstrekkeleg ivaretaking av omsyna knytt til arealføremålet. Fordelane ved å gje dispensasjon vert vurdert til å vere vesentleg større enn ulempene etter ei samla vurdering.
I samsvar med plan- og bygningslova §19-2 vert det ikkje gjeve løyve til dispensasjon frå landbruk-, natur- og friluftsføremålet i kommuneplanen sin arealdel til riving av eksisterande vedhus på eigedom gbnr 25/3.
Avslaget vert grunngjeven med at omsynet bak føresegna det dispenserast frå, eller omsyna i lova sine føremålsføresegner, vert tilsidesett. Etter ei samla vurdering vert det vurdert at ein ikkje kan gje løyve til riving av vedhus, då ei riving vil medføre reduksjon av eit lokalt viktig kulturmiljø med høg verdi og med regional interesse, og vil vere i strid med intensjon i gjeldande arealdel i kommuneplanen og føresegner i komande arealdel. Vedhuset er ein del av eit kulturmiljø, som i seg sjølv er vurdert som viktig med høg verdi og med regional interesse. Vidare er det også kome innspel frå Fylkeskommunen på at bygningar på eigedommen kan vere knytt til tidlegare gruvedrift i Sørdalen, som jf. kommunen sin kulturminneplan var aktiv frå 1759-1780 og seinare 1864-86 og 1907-09, og som er ein del av den første kjende industrihistoria i kommunen. Ulempene med å gje løyve til riving er vurdert å vere større enn fordelane etter ei samla vurdering, då det finnast alternativ for nye tiltak på eigedommen som ikkje treng å resultere i at vedhuset blir rive. Avslaget er ikkje til hinder for at vedhuset kan settast i stand, eventuelt nedrivne delar kan ryddast, men intakte bygningsdelar som steinmur skal bevarast. Endringar knytt til vedhuset skal gjerast i dialog med Fylkeskommunen.
I samsvar med pbl. §21-4 vert det ikkje gjeve rammeløyve til riving av våningshus og vedhus, og oppføring av nytt bustadhus som omsøkt på eigedom gbnr 25/3, då søknad om rammeløyve ikkje samsvarar med løyve med vilkår til dispensasjon og avslag til dispensasjon. Ein ber om at det vert sendt inn ein ny søknad om rammeløyve.
Røysting:
Alternativt framlegg frå ordføraren til det som gjeld dipensasjon for huset, og kommundirektøren sitt framlegg til det som gjeld dispensasjon for vegen vart samrøystes vedteke.